پرسش و پاسخ 38
وبسایت خبری کوردنیوزر،خبرها و رویدادهای ایران و جهان و مناطق کردنشین را در معرض دید بازدید کنندگان وکاربران محترم قرارمیدهد.ولازم به ذکراست وبسایت کوردنیوزکاملامستقل و وابسته به هیچ یک از جناحهای سیاسی نمیباشد. باتشکر مدیر وبسایت :علیرضاحسینی سقز
پرسش و پاسخ 38
10 / 1 / 1395 ساعت 13:52 | بازدید : 3355 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

پرسش و پاسخ 38

      تعداد ديگری از پرسش و پاسخ های قابل توجه پست های مختلف وبلاگ و يا ارسالي با ايميل،  پرسشها خلاصه شده،  درود و سپاس،  خوب و بد،  و اين قبيل را حذف كردم،  و تا آنجا كه شده اشتباه های املايی و انشايي آنها را اصلاح نموده ام.  بخشی از پرسشها توسط بانو پرنیان حامد در اینجا پاسخ داده شده.  مطابق معمول این پست به مرور در چند روز آینده،  تا آخرین ظرفیت پر می شود.  یاد آوری نمایم،  گاهی از پاسخها ممکن است تا یکی دو هفته طول بکشد،  همچنین درصورتی که نظر و پرسش شخصی از قلم افتاد لطفاً تکرار نماید.

   توجه:  نظرات و پرسشها از جانب خوانندگان وبلاگ است،  و نظر وبلاگ نمی باشد،  پاسخ ها دانش وبلاگ است.

نظر بدهید و پرسش کنید،  و برای رفتن به آینده ای نوین،

در بحث های تاریخی شرکت نمایید.

فرهنگ کلوویس  Clovis culture

      فرهنگ کلوویس،  که گاهی اوقات به عنوان فرهنگ لئو  Llano گفته شده است،  در سال 1920 تا 1930 میلادی،  ابزار های سنگی در شهرستان کلوویس نیومکزیکو کشف گردید،  و نام بومیان 13000 سال پیش قاره آمریکای شمالی،  در محافل علمی از لئو به فرهنگ کلوویس تغییر کرد.  بعد از پایان آخرین دوره یخبندان تا دوران ناپدید شدن این فرهنگ،  ده ها سایت از این فرهنگ در قاره آمریکا کشف شده است.

   عکس تعدادی ابزار فرهنگ کلوویس،  جهت اطلاع بیشتر در جستجو ها بنویسید Clovis culture،  عکس شماره 7019.

   پرسش 567:  با سلام و عرض ادب خدمت استاد راوید،  یک سوالی داشتم،  که خیلی وقته ذهن منو مشغول کرده این سوال درباره زبان فارسی است، می خواستم بپرسم که چرا زبان فارسی در طول تاریخ هیچ وقت زبان علمی نبوده مثل زبان یونانی، عربی و انگلیسی، نه پیش از اسلام و نه پس از اسلام، به طور مثال چرا در دانشگاه جندی شاپور که در ایران قرار داشته به زبان سریانی سخن می گفتند به جای اینکه به زبان پارسی میانه سخن بگویند، چرا در این دانشگاه زبان های یونانی و سریانی زبان علمی بودند، به جای اینکه زبان پارسی میانه زبان علمی باشد آیا زبان فارسی مشکلی داشته است یا موضوع چیز دیگری است؟ با تشکر

   پاسخ انوش راوید:  تمام زبان های دنیا از دو ریشه هستند،  اول از تمدن کهن آتلانتیس،  مانند سرخپوستان آمریکای شمالی،  بومیان استرالیا و اقیانوسیه،  دوم از تمدن کهن جی،  مانند ایران و هند و چین و اروپا.  گاه ترکیب این دو زبان،  که هر دو در یک منطقه جغرافیایی بوجود آمدند،  و بهم نزدیک بودند،  در سیبری و گبی و خاور دور دیده می شود.  زبان مردم تمدن کهن جی،  اصل زبان پارسی است،  زبان یونانی همان زبان مردم بخش غربی استان خوزستان و استان میسان کشور عراق،  قبل از اسلام بوده است،  و ریشه در زبان تمدن جی دارد،  عربی نیز ریشه در زبان تمدن جی دارد،  به تاریخ زبان عربی مراجعه نمایید.  زبان پارسی هخامنشی نیز ریشه در زبان تمدن جی دارد،  که در دوران داریوش بزرگ زبان دری (داریوشی درباری) نامیده می شد،  و تاکنون به نام های تاجیکی، دری، فارسی، باقی است.  در دانشگاه جندی شاپور چند زبان رایج بود،  منجمله دری و عربی و....

عکس اشعار فارسی،  در آثار تاریخی هند و ترکیه و... بفراوانی دیده می شود،  عکس از ویکی پدیا شماره 5950.

      از دوران فراوان شدن کاغذ و کتاب،  زبان علمی هم پدید آمد،  در قرن های 8 تا 12 میلادی زبان های عربی و فارسی زبان های علمی بودند،  عربی در غرب نیمروز بغداد،  و فارسی در شرق نیمروز بغداد،  در 12 تا 17 میلادی فارسی در شرق مرز ایران تا انتهای کشور چین،  و عربی از مرز خلفا و عثمانی تا انتهای قاره آفریقا،  زبان های علمی غالب بودند.  در حکومت بابری هندوستان مدت 400 سال زبان فارسی،  زبان رسمی و رایج و علمی بود،  در تایلند و کامبوج نیز مدتها در دوران پادشاهان سلیمان زبان فارسی زبان علمی بود،  زیرا آنها به اطلاعات دریانوردی و جغرافیایی نیاز داشتند،  و این کتاب ها بزبان فارسی بود.

عکس جلد دو کتاب از انبوه فهرست کتب خطی فارسی در جهان،  عکس شماره 5702 .

      زبان اردو پاکستان نیز با زبان فارسی نزدیکی دارد،  و در دوره هایی از تاریخ زبان مهمی بود،  قبلاً در باره این زبان نوشته ام،  اگر لینک آنرا یافتم می نویسم.  در اینجا یاد آوری نمایم دانشمندان نیز مانند همه مردم،  دوست دارند کالای خودشان را عرضه کنند،  و آن کالا که علم باشد را مجبورند بزبانی بنویسند،  که بیشترین خریدار را داشته باشد،  و چون زبان فارسی یا دری یا تاجیکی در شرق نیمروز بغداد خریدار داشت،  کتابها برای این قسمت،  به این زبان نوشته می شد.  تعداد فهرست کتب خطی قدیمی بزبان فارسی،  بیش از هر زبان دیگر در دنیا می باشد،  به منظور اطلاع در این مورد،  در جستجوها بنویسید "فهرست کتب خطی فارسی"،  و اطلاعات جامع را از اینترنت بگیرید.

   مهم:  نباید گوش و هوش به دروغ و دونگ هایی،  که از سیستم آکادمیک غربی،  درباره تاریخ و تاریخ اجتماعی ایران و قاره کهن می آید سپرد،  زیرا همه آنها در جهت اهداف استعمار و امپریالیسم است،  که در بسیاری از سیستم های آموزشی جهان بشدت نفوذ کرده است.  مانند همین زبان علمی عربی،  و یا بسیاری از دست آورد های تاریخی ایران را عربی یا هندی می دانند،  درصورتیکه عرب و هند و.. همه از تاریخ ایران بیرون آمده اند،  جهت اطلاع بیشتر به لینک های وبلاگ مراجعه نمایید.  وظیفه جوانان باهوش ایران است،  که از تاریخ و تاریخ اجتماعی کشور خودشان دفاع نمایند،  و نگذارند توسط دشمنان تاریخی ربوده شود،  بدین منظور مطالعه و پیگیری وبلاگ انوش راوید کمک بزرگی است.

   پرسش 568:  آیا آبادان همان شهر خاراکس است؟  از جمله اينکه هردوت مورخ نامی يونانی هر زمان که درباره اين منطقه مطلبی نوشته از آبادان با عنوان بندر خاراکس نام برده.  در ميان تاريخنگاران باستان ايران به نامی برميخوريم به اسم ايزودور خاراکس (Isidore of Charax) که در حدود سال ۳۷ ميلادی زندگی ميکرده،  آيا ميتوان گفت ايزيدور خاراکسی يک دانشمند باستانی آبادانی است؟

   پاسخ انوش راوید:  منطقه تمدنی شهر آبادان مربوط به تمدن کهن "یه من" می باشد،  یعنی انتهای چهار چارک خلیج فارس. "یه من" بعدها تبدیل به:  یمنو، یومن، یمن، یونی آن، یونان، شد،  این منطقه تمدنی شامل استان های خوزستان و میسان و کویت و بصره بود،  سپس بعد از جنگ های منطقه و نیز خراب شدن تراوا (حدود بصره و خرابه های معروف به Chaax Spasinu – Ur – Uruk – Lagas می توانید به همین حروف انگلیسی در اینترنت مشروح آنها را بیابید)،  و پایان قدرت حکومتی یونی آن و قدرت گرفتن هخامنشیان،  در حدود 4500 خورشیدی ایرانی،  مردمی از آنجا به گراس (گیریس، گریس) یا همان گیل آس (گیلان تک بزودی اسناد آنرا می نویسم،  که در ادامه گلها در فرانسه شدند)،  مهاجرت کردند،  و نام خودشان و فرهنگ هلنیسم را به آن سرزمین بردند،  و شد تمدن یونان باستان،  جهت اطلاع بیشتر به پرسش و پاسخ های در اینجا مراجعه نمایید.

      در طول تاریخ،  این منطقه بدلیل داشتن بهترین موقعیت جغرافیایی و سابقه تاریخی،  دانشمندان زیادی را به جهان عرضه کرده است.  بدلیل اینکه منطقه جلگه های آبروفتی وسیع بوده و می باشد،  در طول تاریخ شهرها کم و بیش جابجا شده اند،  باید تحقیقات باستان شناسی دقیق محلی و ملی ایرانی صورت پذیرد،  و تنها به داده های باستان شناسی قبلی غربی اکتفا نکرد. 

   نظر 569: با درود و سلام ممنون به خاطر جوابتان،  بنده یا امثال بنده، حس نژادپرستی در وجودمان هست و به ایرانی بودن مان افتخار و دوست نداریم غیره ایرانی باشیم، بله همینطور است، بنده به شخصه دوست دارم یک ایرانی متخصص باشم تا یک غیره ایرانی متخصص،  از دوران راهنمایی که دوستانم به شوخی یا جدی میگفتند شما زبانتان ترکی هست و از نژاد مغول!  من دوست دارم ایرانی باشم و بس،  و فکر میکنم برای بقای یک کشور و ملت کمی حس نژاد پرستی و ناسیونالیستی لازم است، البته جسارت من و میبخشین، بنده عددی نیستم و سواد و مدرکی هم ندارم،  فقط حس درونی من این است،  که گفتم. ممنون از شما برای ایرانیان و ایران زحمت میکشید.

   پاسخ انوش راوید:  درود و سپاس به حس وطن پرستی شما عزیز،  باعث افتخار است که جوانان این چنین داریم.  ولی عزیز در قرن 21 وطن پرستی و تخصص در هم آمیخته است،  در قرن های 18 و 19 افتخار وطن پرستی باعث دریافت مدال و نشان بود،  و این موضوع خیلی مهم بود و می بالیدند.  قرن گذشته وطن پرستی با پول در هم آمیخت،  و وطن پرستی بدون پول و درآمد بی معنی بود،  زیرا نیاز ادامه حیات یک کشور ثروت بود،  و ثروت دارای زیر مجموعه تولید کنندگان ثروت بود،  این تولید کنندگان یا مردم خود بخود آلوده پول می شدند،  ادامه و مشروح در:

کلیک کنید:  ایران پرستی قدیم و آینده

پرسش و نظر 570:  استاد خطوط افقی که هایلایته یک دستی دوره محیط کوه در قسمت پایینه کوه ایجاد کرده نشانه آب گرفتگی در آنجا بوده یا علت دیگری داشته؟  بیشک ظاهر این کوه بسیار رازآلود .. است!  در قم  جمکران ، هم کوهی وجود دارد که ظاهر رازآلودی دارد، درباره ان کوه هم شایعاتی وجود دارد، بیشتر جنبه دینی دارد، فک کنم. نام کوه کوهه حضرت خضر پیامبر باشه.   جناب راوید اولین چیزی که از این کوه به ظهن خطور میکنه، شکل هندسی،هرم گونه این کوه است!  ممکن است  این کوه نمونه و الگویی برای ساخت اهرام مصر توسط مهاجرین ایرانی مصر باشد!!؟

   پاسخ انوش راوید:  در مصر هم چنین کوه هایی بفراوانی یافت می شود،  اهرام مصر ادامه تمدن کهن آتلانتیس و جی بوده است،  درباره خطوط زمین شناسی و راز و رمز کوه نیز امیدوارم عزیزان گرایش و تخصص های مربوطه نظر بدهند.  توجه:  جهت دیدن عکس کوه پدری به اینجا مراجعه نمایید.

   پرسش 571:  سلام، مطالبتان را در مورد تاریخ طبری خواندم. شما در جائی از این مقاله گفته اید: "بر اساس تحقیقات انجام شده طبری تنها به ارائه نقل قول ها پرداخته و چیزی از خود ارائه نکرده است"؛ می شود بگوئید کدام تحقیقات انجام شده؟ به توسط چه کسانی؟ در کجا ثبت شده اند؟

   پاسخ انوش راوید:  در اینترنت هر موضوعی را باید با لینک آن نوشت،  در مورد تاریخ طبری شاید ده پست دارم،  و گاه نظرات دیگران است.  در هر صورت پاسخ می دهم،  نیاز به تحقیقات خاصی ندارد،  در مقدمه تاریخ طبری،  خود طبری نوشته است،  جهت اطلاع بیشتر بروید به:

کلیک کنید:  داستان تاریخ طبری

   ادامه پرسش:  و دیگر این که ، تاریخ را فاتحان از زبان خودشان می نویسند. تاریخ یک ملت چیزی نیست که خود شخص نویسنده در تمامی لحظات آن حضور داشته و بتواند تمام قسمت ها را خودش تجربه بنماید. تاریخ همیشه مجموعه ای از نقل قول هاست که تاریح شناسان سعی در شناسائی بخش های غیر واقعی آن داشته و تا به این لحظه چیزی ثابت نشده است. و دیگر این که، "ما اکنون این جا هستیم. با تمام دروغ های تاریخی و غیر تاریخی و تمام مشکلات پیش آمده. بیائید به فکر آینده باشیم.

   پاسخ انوش راوید:  جهت اطلاع و پاسخ بروید به:

کلیک کنید:  تاریخ نویسی نوین ایران

   ادامه پرسش:  سومین مورد،  چرا در هیچ کجای این وبلاگ های تو در تو اثری از معرفی خودتان نمی بینم؟ این که شما دقیقن که هستید و در کجا می نویسید و چطور به تمام این چیز ها پی برده اید.

   پاسخ انوش راوید:  همه جای وبلاگ از من نوشته شده است،  از لینک زیر شروع نمایید:

کلیک کنید:  زندگی نامه انوش راوید

   مهم:  جوانان عزیز ایران،  لطفاً سبک کار آموزش و پروش سنتی قرن گذشته را فراموش کنید و کنار بگذارید،  مطالب را با درک از تخصص،  و بدقت و با حوصله،  و با نیاز به تحقیق و تحلیل های واقعی بخوانید،  تا مجبور نباشیم تاریخ را دوباره بنویسیم،  و یا گذر تاریخ تمدن ایران را واگذار نماییم.  

   عکس سرو ابرکوه (یزد)،  با عمر تقریبی ۴۰۰۰ سال،  بنا به گفته هایی پیرترین درخت شهری ایران و جهان به حساب می‌آید،  عکس شماره 7008.

كليك كنيد:  فرهنگستان تاریخ ایران

كليك كنيد:  سفر های تاریخی انوش راوید

كليك كنيد:  معنی نام شهرها و روستا های ایران

    توجه:  اگر وبلاگ به هر علت و اتفاق،  مسدود، حذف یا از دسترس خارج شد،  در جستجوها بنویسید:  وبلاگ انوش راوید،  یا،  فهرست مقالات انوش راوید،  سپس صفحه اول و یا جدید ترین لیست وبلاگ و عکسها و مطالب را بیابید.  از نظرات شما عزیزان جهت پیشبرد اهداف ملی ایرانی در وبلاگم بهره می برم،  همچنین کپی برداری از مقالات و استفاده از آنها با ذکر منبع یا بدون ذکر منبع،  آزاد و باعث خوشحالی من است.

    جنبش برداشت دروغها از تاریخ ایران:  حمله اسکندر مقدونی به ایران بزرگترین دروغ تاریخ،  حمله چنگیز مغول به ایران سومین دروغ بزرگ تاریخ،  و مقالات مهم مانند،  سنت گریزی و دانایی قرن 21،  و دروغ های تاریخ و حمله های عرب، مغول، تاتار،  و گفتمان تاریخ،  و جدید ترین بررسی های تاریخی در وبلاگ:

http://ravid.ir    و   http://arq.ir



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نظر سنجی

بنظرشماكدام يك ازشهرهاي كردنشين زيربيشترهدف تهاجم فرهنكي قراركرفته است؟

آرشیو مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان kurdnews و آدرس kordstan.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را د




آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 5108
:: کل نظرات : 158

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 45

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 1033
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 18416
:: بازدید ماه : 146533
:: بازدید سال : 446192
:: بازدید کلی : 4346371